חי מלייק ללייק

מחקר חדש מגלה שהישראלים מבלים הכי הרבה זמן ברשתות החברתיות. שי ספיר, משתמש כבד בפייסבוק, מנסה להבין למה זה כל כך ממכר

 
בוקר. אני פוקח עין אחת, השנייה נשארת עצומה, ליתר ביטחון. מתרומם באנחה מהמיטה ומדדה למסדרון. הפה יבש, אבל אני חולף על פני חדר האמבטיה וסוחב את עצמי עוד כמה מטרים — עד שקורס מול המחשב בחדר העבודה.

היד כבר מונחת על העכבר. העין הפקוחה סורקת את הפיד; בודקת מי אהב את הסטטוס שכתבתי בלילה, מי העלה קישור שווה; מי כתב משהו מקומם שאני חייב, פשוט חייב, להגיב עליו.

תשאלו: מה, הפייסבוק לא יכול לחכות עד שתאכל משהו, תשתה קפה? זהו, שלא. לא כשאתה מכור ללייקים כמוני.

לכן, כשקראתי את המחקר שקובע שהגולשים הישראלים הם אלופי העולם בבזבוז זמן ברשתות החברתיות, לא נפלתי מכיסא המחשב. אם כבר, הופתעתי מכך שאנחנו שורפים על זוללי־הפנאי האלה רק 10.7 שעות בחודש בממוצע.


עשר שעות בחודש? עשר שעות ביום נשמע יותר הגיוני, במקרה שלי לפחות. אחרת, איך אספיק לגייס לייקים כדי לזכות באייפד 2 בתחרות ההיא, ואיך אספיק לראות את הקליפ הזה שכולם מדברים עליו, ומתי יהיה לי זמן לעזור לענת באימפריית המסעדות שהיא מתחזקת ב"קפה וורלד"? זה לא שאין לי חיים, וילדים, ועבודה. אבל פעם בכמה זמן, נניח שתי דקות, קורה שאני נכנס לראות מה חדש ברשת.

לא הכל שם שטויות. בזכות הפייסבוק הכרתי כמה חברים חדשים, חידשתי כמה קשרים ישנים ואם אתם מחפשים דירה, מורה לגיטרה או מישהו שישמור לכם על הכלב כשאתם בחו"ל, תגלו שסטטוס יעיל ומהיר יותר מכל מודעת־לוח.

הייתי שמח להמשיך ולהסביר לכם למה הפייסבוק זו התמכרות נחמדה מאין כמוה, אבל אני חייב לזוז. תבינו, כבר עשר דקות לא בדקתי מה קורה לי על הוול.
 
קרה לכם משהו טוב בזכות הפייסבוק? ספרו לנו

© כל הזכויות שמורות ל"ידיעות אחרונות". אין להעתיק או לשכפל תמונות ו/או כתבות מהעמוד.