באוויר, בים וביבשה

הוא הטיס מטוסים באוויר, שירת על משחתות בים,
אך זה לא הספיק: אחרי 40 שנות שירות החליט
תא”ל (מיל') איקה ברנדט להתנדב בהובלת טנקים

תא"ל (מיל') ברנדט והמשאית
 
חייל סדרתי: הכירו את התא"ל הכי עסוק בצה"ל. אחרי יותר מ־40 שנה של שירות צבאי, שבהן הטיס מטוסי הרקולס, סקייהוק וג'מבו, ואחרי ארבע שנים של שירות על משחתות בים, התנדב תא"ל (מיל') איקה ברנדט להוביל טנקים בפלוגת מובילי הטנקים והציוד המכני ההנדסי בפיקודו של רס"ן אבי אדר מקיבוץ בית־אלפא.

ברנדט (66), תושב רעות, הוא יליד הארץ. הוא הצטרף לבית־הספר לקציני ים בעכו והמשיך לשירות משמעותי בחיל הים. בגיל 22, מיד עם סיום שירותו הסדיר, התחיל את קורס הטיס. מאז הוא חתום על אחת הקריירות המפוארות בתולדות חיל האוויר. "התחלתי את הקורס עם ילדים בני 18", הוא סיפר אתמול, "סיימתי את הקורס לפני מלחמת יום הכיפורים במסלול תובלה".

בהמשך התקדם ברנדט ופיקד על שתי טייסות תובלה ועל שני בסיסי תובלה ובגיל 49 השתחרר בדרגת תא"ל. תפקידו האחרון היה מפקד היחידה לשת"פ. כמו טייסים רבים אחרים הוא עשה את המעבר הטבעי לחברת אל על ומאז הוא מטיס מטוסי 747 ו־737. אולם בשל גילו נאלץ ברנדט להפסיק להטיס מטוסים בחברה. "במקביל לעבודתי באל על", סיפר, "פיקדתי במילואים על מרכז השליטה הקדמי של חיל האוויר. בגיל 60 הפסקתי לטוס בחיל האוויר".

אז החליט ברנדט, שמרגיש כי זוהי זכות גדולה להמשיך לתרום לביטחון המדינה, להתנדב לבסיס תובלה בבית־נבאללה. לפני יותר משנה החליט שהוא לא "מתנדב" מספיק והצטרף לפלוגת מובילי הטנקים. "הם שמעו שאני נהג סמיטריילר בבית־נבאללה", סיפר, "פנו אליי וביקשו שאצטרף אליהם — ומיד הסכמתי. מאז אני גם מוביל טנקים, וכך עשיתי במבצע צוק איתן. אלה היו נסיעות קשות ומורכבות". לשאלה מה יותר קשה, להטיס ג'מבו או להוביל טנק, השיב בחיוך: "ברור שלהוביל טנקים יותר קשה. אבל אלה קשיים שונים: בהובלה אני חייב להיות הכי מרוכז בעולם — טעות הכי קטנה, וקורה אסון — ואילו בטיסות יש קטעים מאוד שקטים ורגועים".


גם המשפחה וגם החברים ליחידה מקבלים את בחירתו באהדה. "ההווי ביחידה מאוד מיוחד — אווירה טובה, חבר'ה טובים, עזרה הדדית, וזה כיף גדול", סיפר. "בצוק איתן החבר'ה היו מגויסים יותר מ־40 יום, הם הוזנקו בצו 8, ואני גויסתי לחיל האוויר ובמקביל גם התנדבתי להוביל טנקים". רס"ן (מיל') אבי אדר, מפקד פלוגת מובילי הטנקים במרכז ההובלה: "יש לנו 55 נהגי מובילים שהמכנה המשותף לכולם הוא אהבת הארץ והמדינה והנכונות לתת ולתרום בכל שעה ובכל זמן וללא הגבלה", אמר. "אני גאה באיקה, שאחרי קריירה מפוארת בחיל האוויר החליט לתרום מזמנו ולהצטרף ליחידה שלנו".

 


© כל הזכויות שמורות ל"ידיעות אחרונות". אין להעתיק או לשכפל תמונות ו/או כתבות מהעמוד.